samos.

jag och ulrica spenderade förra veckan på samos. helt fantastiskt, det var verkligen det bästa jag kunde gjort i nuläget! några ord ska få sammanfatta resan:

vänskap
image18

den godaste tzatsiki jag någonsin ätit!

fantastiskt fin by
samos-vy över byn

extrem värme
underbar sol
klarblått vatten
J

glass
image15

grekisk sallad
trevliga greker
rundresor och bussar
förvirring och vilse-gående

samosstad
image16

shopping
olivtvål och honung
alla sorters kaffe du kan tänka dig - förutom latte (det enda jag dricker! :)..)
fantastiska naturlandskap
världens minsta balkong - max en kvadratmeter!
te - i mängder (och i värme!)

kyrkor och kloster
image17

hemsk service av resebyrån ->
borttappat bagage
borttappade personer på rundturen
en guide som inte förstod varken sitt "eget" språk eller något av de andra nordiska

massa pratstunder
pocketböcker
kramar
fruktansvärt fula badskor (men underbart sköna och en bra lösning till stenstranden!)
stort hotellrum, med plats för en extra....
yoghurt med bitar i
torrt bröd - nog det torraste jag varit med om.
läsk
vatten - vatten i mängder

tuggummin (för att ta bort alla vitlökssmak! :)..)
image20

vykort, och fler vykort.
mysiga gränder
pittoreska blå-vita hus
katter överallt:
sovande katter
lekande katter
katter som ville ha mat
katter som ville kela
katter som..bara fanns där.

skandinaver!
och en massa greker...men förutom grekerna var nog alla turister skandinaver...med några undantag:
stora lyxbåtar - de la till i hamnen och spenderade kvällarna på restaurangerna och barerna i byn.
andaktsstunder på kvällarna
bön
pytagoras
svajjiga flygplan (ön ligger lite konstigt till så det blir väldigt mycket turbulens när man ska landa)
öronbedövande ljud från flygplatsen vid stranden - den låg bara 10 min bort.
max&malin
stjärnhimmel (stjärnorna syntes fantastiskt bra därnere)
taxfree

hemresa
image19



världens bästa vecka.


Kommentarer
Postat av: anski

Superfina bilder, va härligt ni verkar ha haft det... Ses om en vecka! KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback