rörigt på rummet = rörigt i livet

min goda vän S sa en gång att hur det ser ut i hennes rum avspeglar hur hon mår och hur hennes tillvaro är. var det rörigt på rummet, så var det som att sätta ett likhetstecken mellan att det samtidigt var lite rörigt i livet; för mycket i skolan, med jobb, vänner eller vad det nu kan ha varit. för mycket annat för att hinna med att dona och ordna fint.mår hon bra däremot så är det fint på rummet. då rensas det i garderober, byrålådor,  kläder viks i prydliga högar etc.

.

hm, jag har alltid rörigt på rummet tänkte jag när jag hörde detta, och så har jag nog fortsatt tänka sen dess. men igår kväll insåg  jag att jag nog faktiskt är precis som sandra. det är inte Konstant stökigt hos mig, jag tycker också om att ha det fint. men i omgångar under våren har klädhögen på stolen bara växt. papperen svämmar över bredvid sängkanten. lagboksväskan (med lagboken i) har stått ouppackad vid dörren så länge att den blivit dammig, insåg det när jag städade i helgen. och mitt i all röra skulle jag lägga nytt golv i mitt rum. hela rummet skulle packas ihop, stoppas ner i lådor och sen packas upp 2 dagar senare för att gås igenom och se vad som kunde kastas bort eller skänkas bort- en helrenovering helt enkelt.

lite likadant har det nog varit med mig. jag har inte haft tid att ordna med rummet. istället har jag har fått omvärdera en hel del i livet- vända ut och in på mig själv, "tömma garderoberna", bygga nya hyllor och börja stoppa in allt ihopvikt och prydligt igen. hitta tillbaka till en normal vardag, en vardag med en ny person.


men nu har jag hittat ett lugn. jag mår bra. för tillfället vill jag bara sjunka ner i soffan med min nyinköpta ELLE-tidning, eller ta fram min symaskin igen och börja sy, eller kanske läsa en ny bra bok, eller varför inte pyssla lite örhängen och andra smycken! :) (troligtvis måste jag ta itu med mina 2 tentor först den närmaste veckan..men sen :D)



nöjd emma.
ikväll har jag städat på rummet :o)

.

Kommentarer
Postat av: anski

Blir nästan lite inspirerad att rensa ut min hyllor och ge bort en massa kläder... men bara lite... :o) KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback