som barn igen.

sitter och tentapluggar och försöker få fram lite ny energi. svårt ibland. komplicerade texter och en hand som gör ont-skållade den idag på 7eleven. (fråga inte varför :p) typiskt nog va det min högerhand också..så med min härliga bandagerade hand försöker jag sammanfatta texter och stryka under = svårt! men något som alltid gör mig på bra humör är kristna låtar ja sjöng som liten. ofta väldigt glada och hurtiga men med en ganska barnslig text men som samtidigt kan vara väldigt slående ibland. 
det här är några favoriter :o) ->

"Det flödar glädje, ohoho,
det flödar glädje ohoho,

levande vatten från Jesus strömmar igenom miiig.

Det flödar glädje, ohoho,
det flödar glädje ohoho,

jag har mitt namn skrivet i livets bok,
ja har mitt namn skrivet i livets bok,
ja har mitt namn skrivit i livets bok hallelujaaaa..."

:o) mysigt! får massa minnen. charmig text, men samtidigt ganska klockren ändå!
allt var så självklart. och det Är egentligen självklart. men jag tror vi krånglar till det.


likaså den här låten:

"Tänd oss igen och igen så det aldrig blir mörker
Gud vi behöver dig så för att vara ett ljus
Tänd oss igen och igen så det aldrig blir mörker
Gud vi behöver dig så för att vara ett ljus

vi vill lysa som stjärnor på himlen,
vi vill vara det ljus som alla ser,
ge oss kärlekens låga
vi har ingen egen förmåga,
vi vill brinna som eldar i natten
som visar vägen för alla hem till dig
kom med ditt ljus och förvandla oss nu.. "

och en sista som bara får mig att vilja studsa upp och dansa (vilket jag också gjorde :oD)

"Jag vill sjunga, och dansa, och visa all den tacksamhet jag har till dig, för allting som du gjort.
Jag vill sjunga, och dansa, och visa all den tacksamhet jag har till dig, för allting som du gjort...."






barnen hade en speciell plats också ....:o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback