"Det finns inte tillräckligt med killar"

Dagens nyhet tjejer!

Iallafall till oss kristna (ogifta) tjejer. Det finns inte "tillräckligt" med kristna killar. Några av mina vänner som går bibelskola presenterade denna fantastiska sanning för mig idag efter kyrkan. En lärare på skolan hade spritt faktumet att så ser verkligheten ut; i nuläget är vi troende kristna tjejer betydligt fler än det antal troende kristna killar som finns.

Läraren hade nog en god tanke, det tror jag säkert, men jag kan inte se något smart i att säga det till ett gäng 20åriga tjejer som redan lägger ner mer än tillräckligt med tid på att fundera över vem man kommer träffa, eller ens Om man kommer träffa någon att dela livet med. Den bistra (och rätt absurda) sanningen är att det inte är okej att vara frikyrko-kristen och ogift tjej över 25. Då är du verkligen illa ute. Lycko dig om det finns någon kvar. Är du däremot kille kan du vänta till 26-28 med att gifta dig, fullt normalt, och det finns fortfarande Massor med tjejer att "välja på".

Vad hemskt det låter; som om det vore en köttmarknad det handlade om. Bästa djuret. Gud har verkligen gett oss människor, ett betydligt högre värde än så.

Tänk om vi kunde fokusera på något annat istället? VI lägger ner så otroligt mycket värdefull tid på att hitta "den rätte/rätta". Det är få frikyrko-människor (man ska inte generalisera, men nu gör jag det) i 20-25års åldern som ärligt känner att "det är lugnt" att vara singel och att man inte letar efter någon att dela livet med.

Och den stora sorgen är ju att det inte är många av dess tidiga äktenskap som håller. livet ut. Jag hamnade själv mitt i en sån situation förra året. Och nu har nära vänner till mig precis gått igenom en skilsmässa. Och jag har andra gifta vänner som verkligen har det tufft nu. Men så är ju livet, det är upp och ned, med- och motgångar. Men är vi, som 20åringar, tillräckligt starka för att stå emot?kämpa oss igenom.? eller handlar det bara om att  kärleken är tillräckligt stark? Jag har inga svar.

Jag är rädd för att hamna i situationen själv, likväl som att jag är rädd för att aldrig ens Hamna i en relation/ett äktenskap där en sån situation skulle kunna uppkomma.

Även om Gud står mig allra allra närmast så har vi människor även andra behov. djupa behov. av en längtan till en annan människa. någon att dela livet med.

Samtalet i helgen med en vän berörde och gjorde mig både bekymrad, lite orolig och även fundersam; det kunde ha varit jag. om det blivit annorlunda.
men nu är det inte så. det blev inte så.
han är fin. min vän.

Men min längtan efter att få dela livet med någon då, vad händer med den? Om det nu inte ens finns tillräckligt med killar därute? Eller är jag kanske en av de "lyckliga" som lyckas. som hittar någon att älska, och bli älskad av?

Vem vet. men just nu känns chanserna helt okej. nästan rätt bra faktiskt.
jag kan bara instämma i det han sa:
 
"jag vill hitta min soulmate och dela en livslång omfamning med henne"

det vill jag också. en livslång omfamning.

Kommentarer
Postat av: Emma

En livslång omfamning..det var det vackraste jag hört på länge! Vad glad jag :-)

Postat av: Anonym

Protest. Krstna tjejer gifter sig vid 18-23. Är du då kristen kille 28-30 finns det därför väldigt få kristna tjejer att välja bland. Du måste gå ner långt i åren eller välja en 28-årig frånskild tvåbarnsmor.

2008-09-22 @ 18:32:53
Postat av: David Sundström

Jag vet inte om jag håller med om den undersökningen. Det är nog ungefär lika många, men jag känner ibland att det finns färre kristna tjejer än killar.

2011-07-06 @ 23:54:44
URL: http://dawwa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback