höst.

nu är det verkligen höst igen.

när jag vaknar på morgonen är det sista jag vill att kliva upp ur min varma gosiga säng och sätta ner mina fötter på det iskalla golvet. (underbara fårskinnstofflor räddar mig dock). När jag sen börjar min dagliga (spring-) tur till tåget känner jag hur det isar i kinderna och händerna och jag tänker att det faktiskt är dags att börja ha strumpbyxor under byxorna.redan. och vantar. Som tur är har jag dock varit förutseende nog att komma ihåg raggsockorna i skorna :)

Jag håller hårt om min nya Starbucks mugg och inser att det är nu teet behövs till fullo; det både värmer och piggar upp. Sen när jag smått andfådd kliver på 7.09-tåget och ställer mig för att trängas med de andra om det pyttelilla utrymme som finns så börjar det. hostandet. och snörvlandet. och nysningarna. uäh. jag får rysningar bara jag tänker på det. Jag hör någon nysa och ser hur både jag och "grannen" försiktigt drar upp våra halsdukar över mun och näsa. (kanske man kan undkomma smittan då?) Rusar sen vidare till universitetet och på vägen ser jag...halsdukar. i mängder. i massor. i färgglada klasar. (jag ääälskar halsdukar. gärna stora). Efter rätt uttröttande timmar om fastighetsrätt beger jag mig så hemåt igen. Nu blir det inte varmare ju längre fram på dagen vi kommer utan snarare kallare, eller åtminstone oförändrat. Jag stannar på åhléns och köper mig ett par handskar. På vägen hem går jag förbi en liten park. där hittar jag det ultimata hösttecknet. vad kan vara mer höstligt än färgglada löv (obs, träden. önskar att de inte föll av.det blir så tråkigt då) och svampar.

här är dagens höstbilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback