Stockholms bästa caféer!

Idag börjar det!
Min officiella café guide.  Jag är (som många vet) en av de jag själv skrev om för något inlägg sen; "en sån som fikar istället". Fast kanske inte istället, utan snarare för att.

Det finns, enligt mig, inget enklare sätt att komma in på att prata om sjysta saker än när man är ute och promenerar och sen går in på ett mysigt café för att fika och fortsätta prata. det är på ett sätt det ultimata forumet.

Så nu tänker jag ta mig i kragen och börja föra anteckningar, iallafall i huvudet. Det är så lätt att fastna i city och alltid gå till samma café.  För tre år sen hade jag en period då jag enbart gick till Waynes. Jag var övertygad om att de hade den bästa latten, de godaste sconesen och helt enkelt..bäst utbud. (av mer standard-caféer alltså). Men så fel jag hade. Inget ont om wayne´s (de kommer nog hamna som ett tips här om några veckor) men det finns så mycket mer att se och upptäcka och framförallt uppleva. Stockholms små café-pärlor är inte alltid så lätta att hitta, så nu är jag utrustad med en bok och mitt fantastiska lokalsinne! (eller hur Anders?) Idag blir det en härlig höstpromenad som avslutas med te&scones på något mysigt fik.

Uppdatering om var och hur goda sconesen var, is to come! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback