trofast.


Helgen började med ett pass på Källan i fredags. Jag verkligen älskar att jobba där; känner att jag växer mer och mer i min roll där och att jag får bättre och bättre kontakt med ungdomarna. Men på senare tid har antalet ungdomar som kommer dit minskat drastiskt...från runt 80-100 per kväll till mellan 15-20 pers per kväll. Vi alla som jobbar där känner att förändring måste ske på något sätt. De som gått där förut har nu blivit äldre, får gå ut etc...och nu behöver vi hitta "nya ungdomar". Detta har varit ett stort böneämne för mig under veckan och något jag gått och verkligen funderat på....

Vi ber alltid innan vi öppnar caféet och denna vecka så kände jag bara att vi får överlåta det helt i Guds händer och vi bad att Han skulle leda de ungdomar som behöver vara på Källan, de som av någon anledning behövde få komma dit, i fredags. Och Om vi blev bönehörda. Ju längre kvällen gick, desto mer folk kom. Det kom inte 80 pers, men runt 35-40, vilket var en gigantisk ökning! Dit kom även folk som, jag åtminstone, inte sett där sen förra vintern...och det var bara ett sånt klockrent bönesvar. Ibland måste vi inse att vi inte kan företa oss allt vi vill i vår mänskliga kapacitet. Vi får istället lita till Gud. Han är alltid trofast.


varm choklad förgyllde kvällen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback