kreativitet.

jag tror att Gud skapat oss precis som vi är..med alla de talanger och gåvor vi har fått, eller inte blivit välsignade med. och han har gett mig oförmågan att vissla, jag är helt värdelös på det...kommentaren från sebastian säger allt:
"om du inte var så söt när du försöker vissla, och jag visste att du faktiskt inte kan, så skulle jag tycka det va sjukt irriterande att du förstör låten jag sjunger på"
han gick alltså runt och sjöng på ngt vilket jag försökte lära mig vissla till..men det blev mest en enda ton...vilket då bara prickade ngra av tonerna i låten :p

men något annat som Gud lagt ner i mig är förmågan och iallafall viljan att skapa, sy framförallt, men även annat pysslande :o) och en kväll förra veckan blev jag sådär fantastiskt sugen på att sy, som jag blir ibland, och tog genast fram min symaskin och började leta i garderoben efter tyg. dock är min tyg-källa lite uttorkad för tillfället, så det enda som fanns var en massa hårda duk-gardin-löpare-tyger...men jag tänkte att "det går med lite knappar att fästa med", eftersom tyget inte är stretchigt eller töjbart alls...så jag satte igång att sy. och 3 timmar senare (det är en massa pill) var detta linne klart :o)

kreativitet

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow!!! E du så duktig Emma? Hade jag ingen aning om! Bra gjort! Idag läste vi Jes 55 i kyrkan ch där står att om vi lyssnar på Gud så ska vi få liv. Jag är helt uppfylld av det där nu... måste nog skriva ett blogginlägg om det sen... Vill du ta en fika nån dag? KRAM!

2007-01-14 @ 13:04:00
Postat av: sebastian

jättehäftigt linne!! du har en talang i det där,vi ska absolut fixa en liten syhörna åt dig där du kan få jobba fritt med dina kreationer ;)

nu ska jag ringa dig och somna sen. puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback