cravings

har du ofta tid att sätta dig ner och läsa?inte jag. jag har inte heller tid att lyssna på Mosaic-s predikningar...vilket är grymt synd, de är fantastiskt bra ord som predikas av pastor Erwin McManus! och nu står tentaplugg på schemat vilket betyder att det då, om möjligt, finns Ännu mindre tid att göra allt det där du bara vill göra, det som egentligen betyder något. eller nej, det var fel.mina studier betyder något..men det som verkligen betyder något för mig som person. det som bygger upp, innifrån. det är det jag aldrig tar tid till.

men hur mycket man än behöver plugga, så behöver man faktiskt pauser ibland också. så jag bestämde mig för att ut och jogga en sväng i eftermiddags-underbart vårväder, en mormor och morfar som gärna vill ha besök och bor i häggvik,lite lagom långt bort, och en extremt otränad emma- kan det bli bättre förutsättningar? :o) dessutom fick jag ju då en möjlighet att lyssna på en predikan! ett grymt tips verkligen, tanka ned podcasts från nån sjyst församling, ta med ipoden när du ska ut och springa och bara lyssna. det går dessutom mycket enklare att springa då, man slipper lägga fokus på hur högt man andas och hur jobbigt det egentligen är :p

dagens predikan handlade om "cravings"..vilket en hel lång serie kommer att handla om, men ur olika perspektiv och om olika cravings vi har :) och djupt innerst inne bottnar allt i vårt behov av Gud. Han har trots allt skapat alla våra behov, ingen kan påstå att vi inte behöver andas till exempel, eller äta, eller sova och liknande. men behovet av till exempel mat,alltså själva maten i sig- vore ju ingenting om inte Gud lagt ner förmågan i brödet att mätta oss. allt hör hemma i vårt behov av Gud och hans närvaro i vårt liv.
ser fram emot fler, inriktade, predikningar!

Ps 42-43:2
"Som hjorten längtar till bäckens vatten,
så längtar jag till dig, o Gud.
Jag törstar efter Gud,
efter den levande Guden."

Kommentarer
Postat av: anski

Oj, det där låter ju supersmart!! Du får lära mig nån gång för jag vill coskå höra bra predikningar... Lycka till på tentan! KRAM!

Postat av: sebastian

ååå mosaic är bara bäst!! kul att du lyssnat på erwin :)

2007-04-01 @ 21:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback