Hur långt sträcker sig nåden?

Var på en helt fantastisk gospelkonsert med By Grace i Centrumkyrkan igår.
Temat för konserten och kvällen var Guds nåd. Både sånger, bibelord och drama illustrerade detta, på ett väldigt enkelt men tydligt sätt.

Tanken slog mig att det är ju det jag har brottats med hela året;
och det som fortfarande gör att jag inte helt finner ro i situationen.
Hur långt sträcker sig nåden?

Hur många misstag kan jag göra? hur många felsteg kan jag ta?
När slutar Gud, när tycker han att  "nu är det nog".

och det som är så galet fantastiskt, men som ibland bara inte går att förstå,
är att  nåden sträcker sig alltid längre.

Kommentarer
Postat av: anski

Ja, det var en skön kväll... och nåden är alltid större, längre, vidare, bredare, djupare, högre... tänka sig... :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback