glädje

glädje är för tillfället...

secondhand shopping!
jag får konstiga små glädjeutbrott inom mig när jag vandrar runt bland alla dessa affärer på söder.
det är en sån sjyst mix av prylar i olika färger, helt och trasigt, fult och fint, kitshigt och allmänt avskräckande.

varje sak har också sin egen historia. det gör det ännu mer mysigt. (och ibland, lite äckligt)

Glädje är också att jobba med secondhand. För alla som inte besökt Skopan i Upplandsväsby - bege er dit.
Lägre priser hittar ni inte någonstans, och det går verkligen att fynda sjysta saker! Dessutom jobbar vi alla ideellt och pengarna vi får in går till olika projekt/biståndsarbeten runtom i världen. verkligen en bra grej att spendera lite pengar på alltså!

Veckans fynd!


spana in min kitshiga termos (myrorna)



Underbart halsband!
Inte secondhand, men likväl ett fynd. (Indiska)



Sjal (även denna från myrorna)



Superfin blå-prickig skål (från Skopan)

och sist..men inte minst...


Min vän A. Inte ett "fynd-köp", men han är..likväl som de andra sakerna- ett stort glädjeämne i mitt liv just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback