alldeles för lite tid.


S T R E S S.

(lagtext)

SÖMNBRIST.

(rättsfall)

alldeles för lite tid!


nyckelord i tillvaron nu. jag har förevigat detta med en bild också. och om ni undrar varför mina böcker, häften, min lagbok etc ligger på mitt blommiga täcke och inte på ett bord så beror det på att det inte får plats på bordet! (hur absurt är inte det till en början?)
 


hela mitt huvud är sprängfyllt av avtalsrätt i alla dess varianter. lagmodellen (anbud och accept) och avtals ingående på en massa andra sätt, standardavtal, fullmakter, förutsättningsläran, avtals ogiltighet, 36§ avtL- jämkning etc. och nu har vi börjat med köprätten. hur fantastiskt skönt det än verkade med en 15-veckors kurs där i början på terminen - man trodde sig ha all tid i världen att ta det lite lugnt och sen komma igen på slutet eftersom kursen var så lång- så ändrade man sig rätt snabbt. det är rättsfall på rättsfall på rättsfall att läsa- och tro mig. det tar aldrig slut! sen utöver föreläsningar och seminarier (där rättsfallen behandlas) är det typ 10 böcker att läsa. till seminarierna skall det även skrivas rättsfallskoncentrat - vi skall skriva 10 men får bara lämna in 3..! man vet inte när man blir uppropad heller och måste ju därför vara förberedd med ett "perfekt" koncentrat till varje inlämningstillfälle. Är det slut nu? Nej, PM:et får vi ju inte glömma. Vi ska göra en härlig rättsutredning och beskriva hur rättsområdet ser ut inom ett visst ämne och utgå från ett rättsfall vi läst...och så avslutas hela härliga terminen med en tenta.

jag börjar förstå varför terminen kallas för "väggen". varje torsdag kväll (vi har oftast inga föreläsningar på fredagar utan har då "tid" att läsa de 10 böcker och rättsfall som man skall använda sig av resterande dagar av veckorna) är man så trött att man bara stupar i säng. på fredagsmorgnarna ger jag mig alltid sovmorgon till 9, annars finns det inte en chans att jag orkar öppna lagboken på hela dan.

nej, nu har jag fått beklaga mig lite...så nu är det slut med det! ursäkta den extremt ointressanta läsningen, men nu vet ni varför jag måhända är lite osocial. men nu vill jag göra något annat. jag längtar efter helg!! :D är det inte någon bra konferens eller något härligt möte någonstans snart, att gå på? :) alla tips uppskattas!

just ja.. förbön för vår nya (kommande) hemgrupp behövs också! min motivation att dra igång den för de lite yngre tjejerna i kyrkan har dalat rätt drastiskt nu här med allt med den nya kursen och en del annat som hänt. men med Guds hjälp ska det nog gå!


Kommentarer
Postat av: sebastian

jag tycker synd om dig vännen men du klarar detta som allt annat :) bless, /seb

2008-02-22 @ 21:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback