bebisnamn!

vem skulle inte vilja ha en liten jeremia, en noah, en amos eller kanske en jonah? fina bibliska killnamn finns det otroligt många av! vackra bibliska tjej-namn är det mer ont om..men dessa tre (tro det eller ej) förekommer faktiskt i Bibeln:

Lillduvan
Kanelblomman
Sminkdosan

Leta själva..jag kan ge ett tips om att de finns i en av böckerna innan psaltaren i gamla testamentet. Ni måste dock leta i Bibel 2000. I folkbibeln är de inte översatta utan heter då istället:

Jemima
Kesia
Keren-Happuk

Något av dessa namn tror jag inte att jag skulle välja till min kommande dotter/mina döttrar..Jemima möjligtvis. Annars är Tabitha otroligt fint! Någon som har fler namn örslag?

(och nej..jag är inte gravid eller nått. :) (att gifta mig är i sådanafall projekt ett - vilket inte heller är aktuellt) men många av mina vänner väntar barn, så bebisnamn florerar i diskussionerna!)


Kommentarer
Postat av: anski

Fin ny blogg!! :o) Och välkommen tillbaka efter en tids tystnad, du är saknad i bloggvärlden... KRAM!

Postat av: Joanna

Men, Emma! Man får inte skriva "min kommande dotter" sådär vårdslöst! Jag höll på att sätta frukosten i vrångstrupen. Tror dock att du skulle bli en underbar mamma... men du måste i så fall berätta det för mig innan bloggen :) Välkommen tillbaka till internet! Saknar dig, kram

2008-02-20 @ 11:46:13
URL: http://lillajo.spaces.live.com/
Postat av: Elias

Hej på sig! Välkommen tillbaka. Rebecka, Maria och Susanna är väl inte så illa..? =) Snygg blogg! Kram.

2008-02-20 @ 14:43:57
URL: http://eliasreflex.blogg.se
Postat av: Emma

Riktigt fina killnamn du hade kommit på. Jag blir ju bebissugen :-) Hoppas du har haft en bra dag! /Emma

2008-02-20 @ 19:07:49
URL: http://www.skruttens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback