kyrkvärd- cést moi.

på söndag börjar min karriär som kyrkvärd :) skämt åsido, men det känns verkligen jättekul att ha fått det förtroendet från församlingen! Och det känns extra kul att vi är två (unga) tjejer som blev valda, så blir det lite mer jämnt fördelat..både i ålder och kön. Ett bra gäng är det också, som är kyrkvärdar sen tidigare, så det ska nog bli bra! insåg i veckan att min första "gång" är nu redan på söndag, och då var jag visst 2:a kyrkvärd. Denna innebär att jag är inte är den som hälsar välkommen och läser GT-texten utan den som tar emot folk och sen läser episteltexten. Men kyrkoårets texter och jag är inte helt bevandrade med varandra...men jag letade runt lite och det verkar vara den "tredje varianten" av texter detta kyrkoår och nu på söndag - midfastosöndagen - så  skall jag läsa ur 1 korinthierbrevet.

dags att öva :)

1 Korinthierbrevet 10:1-6


Jag vill att ni skall ha kunskap om detta, bröder:
våra fäder hade alla molnet över sig och gick alla genom havet.

Alla blev de döpta i molnet och i havet till gemenskap med Mose.

Alla åt de samma andliga mat, och alla drack de samma andliga
dryck, de drack ur en andlig klippa som följde dem, och den klippan
var Kristus. Men de flesta av dem fann inte nåd inför Gud utan blev
liggande döda i öknen. Allt detta är exempel som säger oss att vi inte
skall ha begär till det onda, som de hade.


kom till s:t erik på söndag så ses vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback