God works in mysterious ways!

det gör Han sannerligen. och de flesta skulle nog skratta åt mitt lite "naiva" bönesvar jag fick idag,
men för mig var det klockrent.
den nya sex and the city filmen.

filmen handlar till stor del om skor, väskor, kläder- ja, shopping i alla dess former. men framförallt handlar den om vänskap. kärlek. svek. att lära sig förlåta. att gå vidare. och att aldrig någonsin glömma bort hur värdefull man faktiskt är.

för mig var den verkligen ett wake-up-call. våren har varit ett rent helvete. framförallt på grund av min "sjukdom" som tydligen kallas reflux (inte reflex)...och att mitt liv kunnat liknas vid Jobs bok, har inte gjort min illness något bättre. men efter ett besök hos ÖNH så vet jag åtminstone vad det är. (häftigt att få se insidan av sin hals på en ½ kvadratmeter stor dataskärm, by the way!) men bara för att jag nu Vet, så går det ju inte över...men jag kan åtminstone lindra det.

men under greklandsveckan (bilder= på väg!) så mådde jag otroligt mycket bättre. kanske var det den hälsosamma maten...eller också det faktum att jag kunde släppa alla orosmoment som finns här hemma. tror att jag betingat själva "lägenheten" och att vara ensam med att fokusera på hur crappy jag mått i halsen, huvudet, axlarna och hela mig. och jag har inte vetat vad jag skulle göra åt det.

mamma tipsade mig om SATC filmen och sa att den var otroligt söt. jag tänkte först att jag inte hade tid innan konfalägret, men tog en chansning i eftermiddags och messade Ulrica (kanske inte den jag allra mest trodde Ville se den egentligen...) men hon svarade inom 2 min och skrev "visst :)". and off we went.

och det var så värt! (som alla tydligen säger nu) jag minns inte när jag senast skrattade så mycket. eller grät för den delen- både av glädje och sorg. publiken klappade till och med händerna när filmen var slut! (cheesy, I know! men ändå..ganska sött!)

och under promenaden hem så kände jag bara att det var en nygammal Emma som gick vägen hem. en som ler på riktigt, ända inifrån.

sådär ---->




och det är min absoluta övertygelse att Gud skickade iväg mig till bion ikväll. :)

Kommentarer
Postat av: anski

Ever thine, ever mine, ever ours... STOR kram vännen! :o)

Postat av: Martin

Du känner nog inte mig, jag känner inte dig.

Men Gud ville att jag skulle ge ett bibelord till dig:



Korinthierbrevet 3: 1-3



kanske detta också, är lite osäker men du får den ändå:

Johannes Uppenbarelse: 14: 9-10





ha ett underbart liv med Herren



(ps, hittade inte din email så var tvungen att posta det här för alla, men det har väl en mening)

2008-07-04 @ 01:43:41
Postat av: KJ

Härligt att höra! Det är alltid uppmuntrande att höra hur Gud kan verka på olika sätt.. Till och med genom "Sex and the city". Han är bra uppfinningsrik ändå.. :)

2008-07-11 @ 22:18:43
URL: http://realkj.blogspot.com
Postat av: emma

Martin, vem är du egentligen? och ehh..vad var det för bibelord du gav mig???

2008-07-14 @ 00:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback