"Saker jag inte får glömma"

Om man känner mig så vet man att jag är nog en av världens mest list-skrivande människor.
det började som 10-åring med en resa till London. Min packlista var på 3 a4-sidor...(som 10åring! galet)
well..listor har liksom lite av ett gyllene skimmer över sig för mig. haha. det är både praktiskt (man får med sig det man behöver, eller så hinner man plugga klart i tid - om det är en lista som handlar om en tidsplanering) det är mysigt (man får liksom drömma sig bort till stranden - eller vart man nu ska- redan innan) det ger mig någon konstig form av tillfredsställelse, som att jag har kontroll över tillvaron - när jag egentligen inte alls har det.

För 3 veckor sen satt jag på café Källan bakom disken en kväll när jag jobbade. Det avr rätt lugnt då så jag passade på att skriva lite på min packlista till Göteborg, jag skulle hälsa på Ulrica i 4 dagar. En kategori på listan (om det handlar om en packlista) brukar alltid heta "saker jag inte får glömma!", och denna lista var inget undantag. Kvällen till ära jobbade jag med min gode vän Elias. Han skrattade lite åt min lista men tog den sedan ifrån mig och började skriva dit saker. Lite förundrad blev jag först men sen så bara log jag när jag såg vad han skrivit dit. Det var så klockrent. Rubriken var ju trots allt "saker jag inte får glömma". Lägg märke till punkt 6 och 7 på listan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback