en meningsfull tillvaro.

"Jag läser Jobs bok i nu och din blogg är ungefär lika munter".
Hmm, en sådär halvhärlig kommentar att få, men samtidigt var det en vän som sa det med omtanke. jag brukade inte vara såhär förut.

kan man ha en livskris i 20-års åldern? då har jag nog det.

det är ju egentligen inte Jag som är förändrad nu, det är bara alltomkring som gjort mig oförmögen att..vara mig själv, tror jag. eller vara den glada varianten av emma.

men jag vandrar i rätt riktning. umgås med vänner som får mig att må bra och spenderar massor med tid med familjen, och med Gud. jag börjar alltmer inse hur bra jag kan vara på att övertyga mig själv om att allt är bra. sätta upp skygglappar och bara köra på som förut. men nu tvingades jag att stanna upp. och jag insåg att jag ville faktiskt inte ha det så. Gud fick mig att inse att jag är värd bättre. Han gav mig kraft att bryta upp.


jag är helt övertygad om att Gud har en plan för mig. en som är såå mycket bättre än det jag upplevt det senaste året. vägen behöver inte vara "enkel", men den kommer åtminstone att vara meningsfull!


emma - fylld av hopp och tacksamhet över alla mina fantastiska änglar till vänner. utan er hade jag inte tagit mig igenom det här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback