jag har en uppgift.

ibland känner jag mig lätt lite rotlös. den här våren har varit så.
vissa vänner flyttar, andra gifter sig och bildar familj.
själv var jag inne på det spåret, men av oförklarliga skäl,
blev det inte så.

förändringar pågår och i mitt liv har de varit många.
men genom Guds stora omsorg och nåd, så står jag fortfarande upp.

Trots rotlösheten, förvirring och allt som varit så har det sakta men säkert
kommit till mig att jag som person; bara som emma, har en funktion att fylla.
precis där jag befinner mig just nu.

som vän.
som dotter.
som barnbarn.
som "ex" (numera vän).
som kursare.
som kyrkvärd.
som ledare.
som lärjunge.

psalmen vi sjöng på kyrkvärdsträffen idag var så passande.

"Jag har en uppgift att fylla
Kristus har bruk för mig!
Därför, Helige Ande,
vill jag nu tacka dig."

Tack Jesus, för att du ger mening, kom Helig Ande och verka genom mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback